Gizmo



Nu är vi tillbaka efter en sväng i skog och mark.
Snabbduschad och lagom trött sover
den lilla guldklimpen nu i soffan.

Måste säga att han är väldigt duktig.
Inga problem att gå i koppen, åka bil  eller duscha.

Hundstackarn hette Gottfrid när han kom
hit men vi gillade inte namnet.
Det gjorde han nog inte själv heller för
han vägrade komma om man kallade honom för det.
(inte så konstigt, haha)

Nu blev det Gizmo.
Hela familjen var ense och hunden lystrade
direkt till sitt nya namn.

Katterna är fortfarande lite försiktiga.
Men Majja har nosat på honom flera gånger.
Sune är den som har svårast för omställningar.
Men han kommer nog ge med sig
han också, han behöver bara lite mer tid.

Nu ska jag passa på att smita och handla
medan han sover.
Tortellini med bacon och ostsås blir det ikväll
YUMMIE.

Sen blir det en runda till gymet på kvällen.
Jag kommer ta det väldigt lugnt eftersom
jag ska sitta och köra mina 30 mil imorgon
och då är det inte kul med värk
i armarna.

Ha det gott allihop.


Tycka till?
Postat av: mimmione

vad roligt grattis till den lille vovven ursöt, gismo är verkligen ett passande namn, Gottfrid på en liten

chihuahua kanske inte är direkt passar, låter mer som namn på en bulldog

2010-09-23 @ 15:34:38
URL: http://mimmione.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0