Utmanat en fobi. På volvo av alla ställen....


Volvo firade 50år här i Flen med rundtur i lokalerna
och en uppvisning av maskiner som var riktigt häftig.

Tyvärr fick jag inga bilder just ifrån den uppvisningen.

På området fanns också Brandkåren och visade upp sig
och sina bilar..

Nu kommer vi till min fobi..
Jag gillar INTE höjder.

Nu var det så att man fick möjlighet att åka med upp
i stegbilen.  Lillgrabben var med och ingen av oss
gillar höjder.
MEN, vi utmanade vår rädsla och åkte med upp.



Stegen var 32 meter talade brandmannen om..
GULP, tänkte jag..
Men jag kunde ju inte fega ur även om det var
väldigt pirrigt. Jag ville ju inte att grabben skulle
bli mer rädd för höjder heller.
Bara att bita ihop, klättra upp i korgen och åka UPP.

Högre



och HÖGRE



Det var en seger att ha klarat det utan att flippa ur.
Det roliga var ju att man inte *kände* höjden när man
väl kommit upp en bit.
Utsikten var ju fantastisk och rädslan bara försvann.

Tror både grabben och jag var stolta när vi kom
ner på marken igen.

Ikväll väntar nu Volvofest.
Fest skorna framtagna, kjolen sturken och nu är det
bara att vänta tills Volvobussen tar oss till
Hedenlunda.

Ha en fin helg allihop.


Today Volvo celebrated 50 years here in Flen.
We got to see what it looked like inside
and there was a show outside to to show what
the different  wave mashines could do. 
They even had a kind of syncronised dance
with the machines. Amazing.

The fire Brigade were there to so the public
could get a closer look at their work.

I have this fobia of hights..
But I fought it today with my husbands son.
We got up with the 32 meters ladder.
It was scary at first but when we reached a
sudden hight it didnt feel bad anymore.
We could both enjoy the marvelous view
from up there..

And I thing we were both proud to had
done this.

This evening there is a big *50 birhtday* party
for all that works in Volvo and wifes and husbands
may come to..
It will be great..

I wish you all a great weekend..






Tycka till?
Postat av: demian

I am glad to see your "phobia" is under control. As long as you can overcome your fear for heights, everything will be nice, sugar and spice :o)

2010-05-29 @ 15:25:19
Postat av: Anna

Hade jag åkt upp med den där snubben då hade vart lugnt ;)

Kram gumman :)

2010-05-31 @ 08:59:45
URL: http://garanteratglamourfritt.blogg.se/
Postat av: pixi

Det var modigt gjort!!Bra jobbat!! kram =)

2010-05-31 @ 10:52:48
URL: http://meandpixi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0