Ur en annan vinkel.. Gästbloggare Ozzy



Hej Hallå..
Matte sa att hon hade bloggtorka och ville
att jag skulle ta över idag.
Ozzy heter jag och blir 5 år i höst.

**********
Med mina mått mätt började dagen väligt lyckligt.
Eller var det fortfarande natt? Jag minns inte riktigt.

Någon av mina rumskompisar hade bestämt sig för att
dela sin mat med mig. 

Det var verkligen jätte gott..
Husse och matte var dock inte så glada att jag ätit
upp allt i lådan pluss lite av själva lådan också.
Med största sannolikhet så var det Majja som
stod för påhittet. Även om hon försöker se både
oberörd och oskyldig ut. Tack tjejen det var gott..
Synd att inget blev kvar till er   *fniss*



Nu var det ju inte så bra att smälla i sig så mkt kattmat.
Det resulterade i otaliga besök vid den här stolpen.

Jag blir lika förvånad varje gång som mina människor
sen sträcker sig ner och *PLOCKAR UPP SKITEN*   Isch så äckligt.

Har ni tänkt på en annan sak.
Ni människor missar så mkt där ni går med näsan högt upp
i vädret..
T.ex den här lilla blomman i lagom marknivå..
Visst var den sööööt..?

Hmm jag kanske lät liiite gay nudå men skyller på att
jag är kastrat.

Så här nära hade aldrig matte kommit heller
om inte jag varit med och fått syn på fjärilen.

När jag satt stilla kunde matte ta en bild utan
att fjärilen fladdrade runt hej vilt.

Människor har ett annat konstigt påfund för sig.
Dom har en låda utanför huset... Den får man inte slänga
bajspåsar i.. Nej för där ska det komma en massa papper
som husse och matte tydligen tycker är intressant

MEN HALLÅ....
Hur intressant kan det vara när allt ändå hamnar i lådan bredvid
ganska fort.. Den lådan som kallas soptunnan.
En del får dom till och med köra bort med
bilen till något dom kallar ÅTERVINNINGEN..
Jag fattar ingenting..
Dom kanske inte är så smarta som dom
vill framstå människorna.

Eftersom matte brukar klämma in bilder på mig
så ville jag ta en bild på matte
för MITT inlägg här..
Men matte var inte alls sugen på det
utan gömde sig så gott hon kunde.



Nej nu är det för varmt.. Dags att be matte fylla på
vattenskålen..
Mat vågar jag inte be om än på ett bra tag..
;-)

Ha det gott

Ozzy


Tycka till?
Postat av: korven

en hund som är gay(ig). Hrm...? ;)

2010-07-21 @ 13:52:23
URL: http://enlitenkorv.blogg.se/
Postat av: Ozzy

Ja som grabb ska man ju vara Grabbig och inte nosa på blommorna som Ferdinand, men jag är inte som alla andra.. ;-)

2010-07-21 @ 14:01:37
Postat av: demiano

Great alt-blog. Tell Ozzy he's a fairly good blogger. You could even get "him" to write a column in your local newspaper to comment city life.

Now, that black tissue was an appropriate choice..! It underlines your eyes wonderfully..! And now i can tell, they are green...!!

2010-07-21 @ 14:44:32
Postat av: Anna

Ha ha..lilla Ozzy..han e för gooo :)

2010-07-21 @ 17:58:30
URL: http://boogaboo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0