Reseberättelse från Samos

Efter en skön vecka med mkt sol och bad
är man nu hemma i Sverige igen.
Vi landade på Samos i strålande väder.

Från flyget var det en bussresa på knappt en timme till
vårt hotell. Vägen, ja den var ju en historia i sig.
Den gick brant upp och brant ner... Snirkligt värre
var det och den mest tålige skulle nog kunna
bli liiiiite rörig i magen.

Tänkte visa lite bilder från resan


Jag hade ingen aning om att det var så bergigt där nere.
Det var det första som slog mig.


Efter det kom det underbart kristallklara salta vattnet
och de mjukt slipade stenarna i sanden.
Mycket bada blev det.


En del ställen såg så här fina ut medan andra kunde var
ganska skruttiga.


Poolbaren på kvällen var ju ett naturligt inslag varje dag.

En dag fick vi för oss att vi skulle vandra upp i bergen.
Vi skulle till den grotta där, enligt myten, Pythagoras gömde
sig i många år.

Tre och en halv kilometer ungefär.. UPPFÖR...
Gissa om vi var trötta när vi kom till den avsats
som vi trodde var slutet på vandringen.
DÅ visade det sig att den värsta klättringen var kvar.

Jag hängde med till den lilla kyrkan som klamrade
sig fast på berget, eller kapellet kanske man
mer ska kalla det.

Gullig var det  och det blev även en liten bild innifrån


Jag försökte hänga med ända upp till grottan
men jag fick ge mig.
Höjdrädslan och svindeln tvingade
mig att avbryta men grabbarna
tog sig ända upp.

************************************



Det här med växtligheten är ju en sak i sig.
Granatäpplen växte precis nedanför vår trapp.

När vi ville vara i skuggan..
Ja då satt vi under ett träd. Trädet, med en stam
tjock som en stadig fura, kom vi på att det
var ju faktiskt en Benjaminfikus...



Hibiskusarna var också jättestora.
Dom som jag inte lyckas hålla liv i här hemma..

Ja det var lite från Samos.

Byn där vi bodde Votsalakia är inget
jag rekomenderar den som vill ha party.
Det finns inget sånt där alls.
Lugn o ro....
Fina stränder, god mat och värme
det hittar du där däremot.

Kan meddela något som för mig var helt
fantastiskt... Ett rent underverk...

Jag var VÄRKFRI hela veckan där nere.
Jag som har haft fibro-värk varje dag i snart
20 år. Det kändes som ett mirakel kan jag lova er.
Lite ångest hade man dock för att åka hem
igen till vårt klimat.
Men nu vet jag iaf att jag kan få må
bra ngn vecka om jag åker iväg så där..

Ja detta var en liten rese flash från mig.

Ha det gott


Tycka till?
Postat av: demian

Hey....!! Thanks for sharing such nice pix :o) I am glad to hear you had a good time down there and, on top of that, pain-free...!!!

2009-09-14 @ 01:36:55
Postat av: Emilia

bilden på poolbaren fick mig att vilja lämna sverige omgående.. åååh vad avundsjuk jag är..

2009-09-15 @ 09:28:57
URL: http://coda.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken härlig vecka ni ser ut att ha haft! Skönt att du fick vara fri från smärta, det måste ha varit guld värt!! :-)



Blir lite avundsjuk, skulle så gärna vilja till Grekland igen, det var länge sedan nu!



Hibiskusen var ju enorm! Jättekul att se. Min pappa odlade hibiskusar för hemmabruk, och några har min bror kvar som är ca 45 år. :-)



Kram på dig!!

/Mia

2009-09-15 @ 18:12:17
URL: http://assar.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Vilka härliga bilder.

/Hella

2009-09-19 @ 10:02:19
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0