Fint besök.

Kvällen tillbringades till viss del i gymnasie skolans aula.
Där hade vi besök av en fantastisk författare och kriminalare
Leif GW Persson





Vi hade en väldigt, både rolig och intressant kväll.
Karln har ju en förmåga att uttrycka sig på
*vanligt folks sätt*.
På scenen beter han sig som om vi alla
satt hemma i hans soffa..
Sävlig och samtidigt rolig..
Blandar humor och svordomar med fakta.
Lägger in en prilla och pratar vidare.

Han berättade lite om hur han tänkt, både om
sina böcker och om alla turer kring Palme mordet.

Hans härliga jargong lockade till otaliga skratt.
Vilken tur att vi fick för oss att gå dit.

Det hela avslutades med att det lottades ut
ett antal böcker..(jag vann inte ngn)
Sen när vi skulle gå hem sålde han
böcker till vrakpriser.
Nu var det dock så att det verkade
som om hela samhället ville fram
och köpa signerade böcker så vi struntade
i det. Annars hade vi inte varit hemma än
skulle jag tro.

NU ska jag snart bänka mig framför tvn.
Har fastnat i serien *The Mentalist*
Sen lite senare kommer ju även LOST.
Så, så ser min kväll ut fram till natten.

Ha det gott..

Tycka till?
Postat av: Emelie

Kolla på "Lie to me" ikväll kl 21.00 på 4an. Det är minst lika bra som "The Mentalist" =)

2009-03-25 @ 14:47:57
URL: http://thelonesomeroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0