Smederna... In Memorian.

SVART TISDAG




Sitter här tidigt idag..
Med en klump i magen och apatisk
vill jag minnas bilder som den här ovan.

Vårt djupt älskade speedway lag går i graven.
Trots många försök gick inte ekonomin
att rädda för Smederna i Eskilstuna.

Idag begär klubben sig i konkurs.

Hoppas den *gamla* ledningen med sina
luft budgetar känner skam idag.
Somliga..
Ingen nämn och ingen glömd är nog idag
Eskilstunas mest avskydde person.
Tror nog HAN som ställde till det från början VET
vem jag tänker på.

Mitt i sorgen måste jag ge en eloge till
Ikaros och den nya ledningen som verkligen
försökte och gjorde allt.
Smederna började likna ett topplag igen.

Tyvärr låg de gamla skulderna så tungt
att skeppet nu går i graven.

Slutet på en epok.
Adjö till undervara tisdagar..

Ljudet, doften och stämningen är nu
ett minne blott på Smedstadion

Smederna bildades redan 1951 och har
under större delen av sin tid huserat i det
högre systemet.

*Vi faller pga den gamla budgeten*
Säger Jan Åkerviken som tillsammans
med förtaget Ikaros försökt få laget på
fötter igen.

Hoppas verkligen att *han* som stod bakom
den gamla budgeten med sina luftslott
sover riktigt dåligt nu.
Själv vill jag inte ens ta hans namn i min mun.

Nu hoppas jag att de förare som glatt oss
så mkt här på hemmaplan ska få plats i andra klubbar.
Några är redan kontaktade av andra klubbar.

*VÅRA* GRABBAR*


Tusen tack för spänning, dramatik och exploderande
glädje under otaliga tisdagskvällar..
Som Smeder kommer ni vara djupt saknade.

JAG kommer alltid vara *smed* för det var med
er som mitt speedway hjärta vaknade.

Lycka till i era nya klubbar allihopa.


Tycka till?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0