Så kom då vintern till slut


Igår natt när jag gick nattrundan med Ozzy
hade det börjat snöa och det la sig äntligen
en vitt täcke över vårt samhälle.


Som tur var hade mannen hunnit få på
belysningen på sockertoppen innan
det ymniga snöfallet fortsatte.


Cyklarna är dock insnöade.
Måste göra plats för dom i källaren


På kvällen idag gjorde vi något vi aldrig
gjort här hemma innan.

Pepparkakshus var aldrig ngn tradition i min släkt.
Nu har vi dock dragit på oss en ny tradition.
Resultatet blev inte det bästa 
men man får inte kräva för mkt första ggn.
Har redan planer för nästa års pepparkakshus
och det kommer, om allt går väl, blir det
ett speciellt hus.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Dags för nattarundan med Ozzy.
Ute snöar det för fullt fortf.

**Ha det gott allihop**


Tycka till?
Postat av: demian

Jag blir glad när jag ser en sånt smakful arkitektur hos dig :o)

2009-12-16 @ 13:27:01
Postat av: Helena

Vilket fint foto på granen som är alldeles snötäckt

/Hella

2009-12-18 @ 08:44:23
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0