80-talet... det var tider det..

Idag skulle det tas skolfoto för klass 9
I 9an får dom lov att ha tema på skolfotot här.

Det blev 80-tal

Så dottern har varit på mig om vad man hade
på sig, hur man sminkade osv.

Eftersom vi inte skulle permanenta henne så
våfflade vi håret ist.


Bältet hade jag kvar i garderoben från MITT 80-tal



Läckra blanka svarta tajts hittade vi efter lite letande
i en affär i Katrineholm.



Sminkningen klarade hon galant..

Känns riktigt kul att bli påmind om den tiden..
Musiken var GULD och man dansade var och varannan helg.

Letade fram ett gammalt dammigt foto så dottern
kunde få se sin mamma när hon var var i farten på
riktiga 80talet..


Ja jisses, det var länge sen..
Var o varannan var permanentad.
Det här är taget hösten efter nian.. Skolfoto
från Per Brahe gymnasiet i Jönköping.
Då var jag alltså 16 år..
Läääääänge sedan.. haha
Kul att bli påmind om den tiden iaf.


Tycka till?
Postat av: Helena

Det är lite lustigt hur mdet bara går runt runt.

Men 80-talet var väldigt glatt i färger och klädval. Måste säga att jag var nog den enda på 80-talet som inte permanentade håret.

/Hella

2010-09-16 @ 07:56:05
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: pixi

Vad bra att du sparade bältet,allt är ju inne igen..ja det var tider,ÄLSKAR oxå 80 talets musik,mode o hår!!Hahah..kort i sidorna o pudelfrissa helst så stort som möjligt!! Vad din dotter är lik dej o tycker ni gjorde ett bra jobb med att efterlikna 80 talet,kram =)

2010-09-16 @ 09:07:09
URL: http://meandpixi.blogspot.com
Postat av: demiano

Mamma mía, vilka vackra tjejer..!!! Jag önskar er allra bäst :o ****

2010-09-16 @ 15:35:45
Postat av: Anna

Milda makter :) nostalgi va ordet!!!!

2010-09-17 @ 10:11:53
Postat av: Mimmione

det där håret...snyggt...färgen på hennes tröja är också helt rätt...saknar bara tjusiga axelvaddar ;)

2010-09-17 @ 12:57:15
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Daniel

heheh skitsexigt! :))

2010-09-20 @ 12:35:51
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0