När man tar sig en titt.... when you take a look....

Var ute med kamran en liten sväng.
Som vanligt när jag är ute hittar jag någon blomma
att fotografera.
När jag tittade på den såg jag att den såg *skräpig* ut.

I was out with my camera for a short while.
And as usual when I go out I find a flower to
zoom in.  When I looked at it, it looked
like a bit of crap had stuck to it..


Tittade lite närmare....
Hmm det är inget skräp.. Det rör på sig...

I took a closer look... It wasnt dirt... It moved.


Kryper ännu närmare
I got even closer


Visst var det ett kryp.. Så liten så liten...
Knallandes omkring i blomman som för den måste
varit enorm.

Ofcourse, it was a bug of some kind.. So very very tiny.
Walking around in this flower that to her/him must
have seemd huged

Det är något vi människor lätt glömmer....
Att ta en närmare titt på saker och ting.
Vi har för bråttom.. Rusar hit o dit utan en
aning om vad som lever och rör sig omkring oss.

That is something we often forget..
To take a closer look.. We hurry to much.
Rushing back and forth with no idea what
lives and moves around us.

Avslutar med ett uttryck jag tycker om.
Fånga dagen..

I end this with a saying I like
Catch the day..

CARPE DIEM


Tycka till?
Postat av: Anna

Jaha ja...se där va man kan hitta ;)

2010-07-19 @ 13:37:49
Postat av: cina

Hörru Anna.. var gömmer du dig..???

2010-07-19 @ 19:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0