Glädje och överraskning.....sen chock

BÖRJAR MED GLÄDJEN

Igår kväll satt jag i soffan med mannen och djuren..
Tittade på tv i lugn och ro.

Plötsligt ringer det på dörren.
Vi hoppade till och tittade på varandra.
INGEN brukar komma hit så dags på kvällarna.

Mannen går för att titta efter.
Strax ropar han..
- Din dotter är här!

VA? tänkte jag.. hon skulle ju sova över hos sin
bästa kompis, har dom blitt osams?
Är precis på väg att resa mig ur soffan när
hon kom in i rummet...

Som en frisk stormvind stod hon plötsligt där..



Det var min STORA dotter..
Henne som  jag inte sett sedan studenten.
Jag hamnade nästan i ett chocktillstånd..
Det värmde mitt hjärta otroligt mycket.

Jag hade ställt in mig på att möjligtvis få se henne till jul
eftersom hon snart börjar studera till förskolelärare.
En mycket trevlig överraskning på fredagskvällen.
Nu stannar hon till måndag vilket känns
jätte bra så vi får lite tid tillsammans.

Idag blir det alltså HELA tjejligan som åker på marknad alltså.
TOPPEN

_________________________________________________


NU TILL CHOCKEN...

Mannen hade gått och lagt sig och klockan var
runt midnatt.
Jag och dottern satt och pratad och tittade på bilder.

DÅ..
hör vi ett fasligt oväsen..
Första kan vi inte lokalisera vad det var..
Sen hörde vi att det var ute på vår altan
och i trädgården.

Trots att jag är en *rädd liten råtta* ibland
fick jag på ngt sätt mod att gå ut.
En stor blomkruka var vält..
En grind för hunden låg omkull...

Så såg jag dom...

Det visade sig att dom var FEM aspackade ungdommar.
Dom hade rusat upp i vår trädgård för att försöka smita
undan några som sett vad dom gjort tidigare..

Vad dom hade gjort?
Jo IDIOTERNA hade placerat ut koner och
parkbänkar tvärs över genomfarts gatan här.
Jag vågar inte ens tänka på hur det kunde
gått om t.ex Ambulansen fått en utryckning
och kommit där i fullt blås.. *ryser*

Det kunde blivit VÅLLANDE TILL ANNANS DÖD.

De goda medborgarna som försökt stoppa dom
stod med sin bil utanför vårt hus..
EN av grabbarna som ställt till alltihop
hade iaf varit *man nog* att komma ner och prata,
stå för det dom gjort... Medan de andra försvann
som råttor.

Rent rättsligt har dom gjort sig skyldiga till

HEMFRIDSBROTT och FÖRSTÖRT PRIVAT EGENDOM

Jag fick numret till den killen som faktiskt stod och
talade om vad som hänt och som skämdes som
ett väldigt litet barn som blev taget med händerna
i kakburken.

Nu ska jag ta ett snack med min man när han vaknar
och bestämma hur och om vi ska gå vidare med det här.
Sen blir det att ringa upp killen... (som lär må skit idag)

____________________________________________________

Överraskningen då...

Ja den stod Ozzy för..



Ja ni vet den här fjompiga hunden jag har som adopterade
sig en egen katt..

Han har inte varit den smartaste hunden jag känner
men jag tänkte att jag skulle ta ut honom när *buset*
var borta..

På skoj, utan att tro att ngt skulle hända, sa jag till Ozzy.

-Ska vi ta tjuven.. Var är han...TA TJUVEN...
Till min stora förvåning slog han nosen i backen
och for iväg med mig hängande i andra änden av kopplet.
Han spårade exakt där dom sprungit...

STOLT MATTE
fick man iaf vara då innan läggdags.

Erkänner att jag hade svårt att sova efter händelsen
och är lite seg idag. Men det går över..

__________________________________________________

UPDATE

Har nu pratat med grabben som jag pratade med i natt.
VI kom överens om att dom betalar virke till en
ny grind...
Så låter jag bli att anmäla dom till polisen.

Thats it.


Tycka till?
Postat av: Anna

Ja herregud-snacka om berg och dalbana? Dottern är ju så vacker,verkligen en fin bild på henne.

Ozzy är bäst..duttiponke

Såna där jävla ungar skulle man fånga in och låta dom smaka på sin egen medicin :(

IDIOTER..lindrigt sagt..

2010-07-31 @ 11:48:57
URL: http://boogaboo.blogg.se/
Postat av: lizaloop

Snacka om en händelserik dag!!!

Vilken duktig vovve då!!

2010-07-31 @ 19:21:28
URL: http://lizaloop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lite rörigt i början på helgen. Men du lyckade lösa problemet direkt med "huliganer". Det låter som en civiliserat samhälle. Jag blir glad för dig :o)

2010-07-31 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0