Det är synd om Ozzy..



Min nappsamlande söta hund.

Han har ju haft problem som vi inte kommit
till rätta med, med ögonen.
Idag blev ännu ett besök hos veterinären.

Nu kanske vi har hittat hela felet.
Hundstackaren har inte en gnutta tårvätska
i sina ögon.

Till att börja med har jag nu fått  *tårersättning*.
Sen ska jag få droppar som är väldigt starka
som *kanske* kan trigga igång
tår produktionen igen.

Det stora problemet är om dom dyradropparna
inte hjälper..
Då är det tår ersättning för fullt som gäller.
Det låter ju inte så illa men
vi såg redan nu på hans ögon att  han kan riskera
att bli blind.
Dom har blitt lätt grå.

En hund som är blind anser jag inte ha
ett värdigt liv.
Därför håller jag nu både tummar och tår
att det här ska gå vägen..

Annars...
Ja då blir det HEMSKT jobbigt.


Tycka till?
Postat av: demiano

Stackars ädla Ozzy. Hoppas jag att han drabbar inte på "Sjögrens syndrom".

2010-08-11 @ 23:24:09
Postat av: Daniel

Gud så tragiskt. JAG HOPPAS!!!!! att han ska bli frisk å att medicinen ska hjälpa!!!



Håller tummarna!!!!!!

2010-08-12 @ 08:39:12
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Cina

Tack killar, er omtänksamhet värmer. Det behövs för han har det inte bra nu. jobbigt

2010-08-12 @ 10:01:17
Postat av: Anna

Lillgubben...hoppas verkligen medicinen kommer hjälpa honom..men håller med dig om att en blind hund som varit aktivt seende känns skitjobbigt bara i tanken :(

cyberkramtillozze

2010-08-12 @ 11:39:23
Postat av: mimmione

Hoppas allt ordnar sig för Ozzy

2010-08-12 @ 15:15:43
URL: http://mimmione.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0