R.I.P Ozzyponken.

Älskade Änglahund


En liten tuss var du när du kom till oss.
Du kunde till o med gömma dig i en kattbox.


Vi har haft mkt mys och gos tillsammans.
Men du har alltid haft problem.


Dina ögon har bråkat i år nu.
Veterinärerna har gjort vad dom kunnat.
Till slut producerade du inga tårar längre.



Det som återstod var ett liv där du skulle bli blind.

Klådan och svullnaden ökade i dina ögon medicinen till trots.
Klådan gjorde dig stressad med resultat att magen pajjade också.
Du började gå och gnälla hela dagarna.
Vi följde veterinärens order och härdade ut men du blev
inte bättre..

Beslutet...
Det var bland det tyngsta vi har gjort.
Att du skulle få fara till hundhimlen och slippa
undan alla plågor.
Nu vet vi iaf att vi provat ALLT..

Hoppas du springer omkring på
himlaängarna med en massa kompisar.
Glad lycklig och utan alla dina plågor.

'''''''''''''''''''''''''

Vi kommer inte att avstå hund pga detta.
Till en början kommer jag bli dagmatte om
ett tag om hunden trivs hos oss.
En vuxen tik ska jag ha här om dagarna.
Det kommer hjälpa mig att komma
ut även i fortsättningen.


Har man haft hund hela livet så blir
man helt handikappad utan.

Kanske någon tycker jag är okänslig
som kommer ta in en ny hund så snart
efter Ozzy.
Men minns då detta
Ozzy har varit sjuk väldigt länge och
och vi har älskat honom gränslöst trots
alla hans problem.
Beslutet har växt fram och är inget
lättvindigt beslut.

Sorgen är stor idag.
En dag att sörja och minnas.

Morgondagen
Den måste präglas av framtidshopp
trots att familjen plötsligt är
en MAN mindre.

Miljoner tårar har trillat, tro inget annat.
Nu är lidandet iaf slut.







Tycka till?
Postat av: Helena

Men snälla nån! Jag blir alldeles matt, är han borta lilla Ozzy? Så mycket som man läst om honom och sett foton av honom i dina bloggar. Jag tänker på dig och beklagar sorgen. Förstår att det är ett svårt beslut att ta men ibland ett måste. Strongt gjort av dig! Han har det säkert toppen nu, utan värk och obegränsat med ängar att rusa över.

Kramar i massor!!!!

/Din vän Hella

2010-09-06 @ 11:29:59
URL: http://www.marihelena.net
Postat av: Daniel

Gråter när jag läser det!!



Hunden har sluppit fri från plågor. Hunden har nog roligt, skönt och bra i hundhimlen!!



Massor av varma kramar!!!!

2010-09-06 @ 13:08:11
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: mamma

har gråtit med er hela dagen, jag omnågon vet hur svårt det är att säga farväl.



kram hör av dig när du orkar Mamsen

2010-09-06 @ 16:39:18
Postat av: demiano

Det är sorlig att börja en ny vecka såhär. Stackars dig min väninna...Men Ozzy vilar nu. Det har han nog förtjänat.

2010-09-06 @ 16:41:18
Postat av: mimmione

Stackare, men som du skrev han har lidigt och det var hans tur att få ro, även om det gör ont så var beslutet rätt. Självklart kan du skaffa hund utan att ha dåligt samvete. tänker på dig...

2010-09-06 @ 16:55:14
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: pixi

Ohhh vad förfärligt för er..Ja klart jag förstår..säg du till när du är redo..Hoppas det går bra med att passa tiken o att hon kan bli nån sorts brygga..Jag fattar det där att ha hund igen ganska snart ,i mitt fall kändes det som om jag aldrig skulle sluta sörja förrän jag fick en "ny" päls att gosa med ,mina små voffsingar hjälpte mej mycket med den sorgen.. Tänker på dej o sänder dej en stor kraaaaaaaaaaaaam ...

2010-09-06 @ 18:02:26
URL: http://meandpixi.blogspot.com
Postat av: Per-Anders

Vilken fin runa du skrivit över Ozzy. Själv har jag aldrig haft hund men väl flera katter (när jag var liten). Jag minns att det var svåra stunder när jag blev tvungen att skiljas från mina fyrbenta vänner.

2010-09-06 @ 20:05:11
URL: http://peranders.blogg.se/
Postat av: Anna

Gråter fast jag aldrig träffat IRL..men i mina ögon va han ljuvlig-på alla sätt..

Tänker på dig...kram vännen

2010-09-08 @ 08:44:12
Postat av: Lucas

Tråkigt att det blev så med Ozzy, läser din blogg idag det är länge sen sist, roligt med nya yrvädret, en chihuahua! Ojdå.. min granne har 2 stycken.. de kan vara för lustiga ibland..

Linuz och Jezzie ligger nu i soffan less på husse som sitter vid datorn och less på husse nr 2 som bara sover..

Sköt om dej! Stor kram

Lucas

2010-09-27 @ 11:40:40
URL: http://lucas1962.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0