Ibland blir inte allt som man tänkt sig...



Men ibland blir det ännu bättre.

Som ni vet var jag ju helt inställd på att skaffa
en kinesisk nakenhund.
Jag ringde runt en massa och höll allvarligt
på att tuppa av i luren när dom begärde
*håll i er*  13,000kr för en tik på 5 år.

Detta resulterade i att jag letat vidare
med öppet sinne mot andra raser.
Igår skulle jag åka och titta på en jätte söt hund.
När jag kom dit så var han verkligen både söt
och kelig. MEN... kändes inte så där helt rätt för mig.

När jag satte mig på golvet hos tjejen så
kom detta lilla knyte och rusade upp i min famn.
En liten chihuahua som verkligen ville därifrån.

Tjejen ifråga tar hand om och omplacerar hundar
som behöver nytt hem.

När jag reste mig tryckte han sig emot mig
så hårt han kunde. Beslutet togs att han fick
följa med mig hem.. Jag la en handpenning
och resten betalar jag på söndag när jag får
stamtavlan och alla papper och intyg.
När vi kom ut ifrån huset där så rusade han
direkt in i min bil, ingen tvekan alls.

Hur jag hade råd med den här killen?
Jo förstår ni..
Jag slutade snusa för ett bra tag sen och har
varit duktig och lagt undan pengarna
just för ett sånt här tillfälle.
Så tretusen som jag kunde ha snusat upp
har ist blivit en  hund som får ut mig varje dag.

Väl här hemma har han snabbt funnit sig tillrätta.
Han äter bra och sov gott hela natten i fotänden
på min sida av sängen.

Se här så modig han är..
Jagat ihjäl ett lejon.


Tycka till?
Postat av: Daniel

Men guuuuuud så gulligt!!



Välkomnar söta killen ett nytt hem!!

2010-09-22 @ 11:47:46
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: mamsen

smälte jag med,han är urgullig och väldigt pussig



grattis till hela familjen

2010-09-22 @ 16:36:44
Postat av: Anna

GRATTIS TILL NYA FAMILJEMEDLEMMEN :)

2010-09-23 @ 09:25:49
Postat av: Helena

Men så roligt!!! Och vilken söting sen!!! Vad är det för namn på parveln?

/Hella

2010-09-23 @ 09:34:42
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0