Vinterdag

Snöandet fortsätter.

Idag har vi dock inte så kallt längre, bara en ynka -grad.
Det är nog tur att snön har sjunkit ihop en del annars hade vi
fått gräva tunnlar i snön för att ta oss fram.



Jag och Ozzy tog en runda till hembygdsparken.
Där är det fint sommar som vinter.
Trivs att promenera där. Jag är ju väldigt
förtjust i sånt som har med förr i tiden att göra.



När vi var klara där fick det bli en snabb runda vidare hemåt.
Liten Ozzy och mkt snö ser ni här nedanför.
Stackarn fick ju en massa snöklumpar under tassarna
och gick stanna och tugga av dom med jämna mellanrum.





Det är en ovanligt vacker vinter vi har haft här iår.
Nu börjar man så smått fasa för den där slaskiga perioden
som kommer. Ni vet hur det är då..   Blött blött blött och isigt.

Avslutar med ett par bilder från varmare ort.





GranCanaria var underbart på sitt sätt med värmen
och Playa Ingles var en lagom stad.

Våran vinter här hemma tycker jag om även om
inte min kropp gillat den så mkt.
Det är vackert med snön, och friskt i luften

Ha det gott allihop


Tycka till?
Postat av: demian

Hej..! Jag tycker mycket om motbilder..!

2010-02-01 @ 13:14:26
Postat av: Micke

Jo..jag gillar verkligen vinterbilder!

Tar själv hur många som helst nu när vintern behagat bli som i min barndom! :)



Ha de bäst!

2010-02-07 @ 16:07:42
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Micke

Skönt att höra att jag inte är ensam!

Men visst är det för mycket pengar med i spelet numera!

sms hit och sms dit! Nä urk!



Ha de fint!

:)

2010-02-07 @ 19:10:08
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej gumman...

2010-02-10 @ 16:17:55
Postat av: Anna

Hej igenmåste ta mig i kragen och ringa..men du vet ju hur det är..dagarna går..alltid nån som vill nåt,tiden för sig själv är inte som den varit..

2010-02-17 @ 07:42:52
Postat av: demian

Undrar bara vart tog du vägen min vän...

Ha de bra :o)

2010-02-19 @ 22:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0