Trött och ledsen.



Ibland blir man så innerligt trött..

T.ex när man hör ngn säga att den gärna skulle
ha min sjukdom för att slippa göra det ena eller det andra.

Här sitter jag nu...
Rödgråten och trött.

Hur förklarar man för ngn hur Fibromyalgi fungerar och känns?
Att det verkligen inte är en lek.. inte ngt man *Med glädje skulle ha*.

Hur förklarar man känslan när värken sätter in så varje liten led
varje litet muskelfäste i fingrarna vrålvärker så man inget kan göra
med händerna?

HUR förklarar man känslan när värken är så jävligt att man bara
gråter. Man gråter men ingen kan tröstande stryka med sin hand
över ryggen eller armen för att huden gör så ont som om
den var brännskadad.

HUR förklarar man hur olidligt ont det kan göra i fötterna.
När man knappt kan gå från soffan till toaletten utan att
tårarna rinner?

HUR GÖR MAN??? för att ngn ska förstå..

HUR förklarar man en smärta så stark att man ibland knapp
orkar leva med den?

Det GÅR inte att förklara.

Allt jag önskar är respekt..
Respektera och acceptera att Fibromyalgi
faktiskt är en RIKTIGT vidrig och hemsk
osynlig sjukdom.

Respektera att jag har den..
Önska inte, inte ens för en sekund, att du ska få den.


Jag för min del kommer att vara vaken länge än
på grund av fibrovärken som river sliter och bränner
i min kropp.

Önskar er alla andra en god natt


Tycka till?
Postat av: demian

You have all my empathy my dearest Cina..!! Krammmmmm..! (forsiktigt)

2009-09-29 @ 02:04:06
Postat av: Sara

Hej gumman, det låter fan inget vidare med den där skiten =(, men mina tankar finns med dig hela tiden.



Jag tror ALDRIG någon kan förstå hur det är att leva med fibbro utan att själv leva med människan för att kunna förstå..



Försiktiga stärkande kramar till dig gumman...

2009-09-29 @ 06:53:03
Postat av: Ulla

Kramar om dig varsamt,,,det är ett elände detta med fibro...vet som sagt hur jobbigt det kan vara och att inte få andra att förstå vad det är...Tänker på dig,,,

2009-09-29 @ 18:53:13
URL: http://metrobloggen.se/yrselvirr
Postat av: Berit Elisabet

Cina!

Det finns människor som ALDRIG förstår. Jag känner inte närmare till just fibromyalgi, men jag känner personer som mår som jag tror lika fruktansvärt dåligt i hela sin varelse genom elöverkänslighet. Jag har t.ex. bevittnat hur man reagerat mot mitt aningslösa medförande av en mobiltelefon.

Aldrig, aldrig borde vi "friska" försöka förringa ett lidande eller en reaktion vi inte rätt kan förstå.

Jag blir själv nästan vanmäktig av ilska när jag hör någon - typ Täppas Fogelberg i Ring P1 - förringa människors lidande och påstå att de VILL betrakta sig som offer och därför medvetet blir kvar i sin sjukdom!! Så fruktansvärt cyniskt. Och aningslöst. Jag klarar inte längre av att lyssna på honom överhuvudtaget.



Mitt medlidande hjälper visserligen föga, men du ska veta att det finns MÅNGA "friska" som på olika sätt kämpar på samma sida som du. För vi fattar. Trots att vi inte kan känna din smärta.



Kan bara hoppas att du känner dig lite bättre nu!

2009-09-30 @ 01:25:47
URL: http://www.belof.se
Postat av: matte

Shit vad jobbigt du har det. Kram till dig!

2009-10-01 @ 11:57:12
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Ulla M.

Hur kan människor bara yttra en sån sak,hur kan dom bara säga så, jag blir så ledsen när jag hör sånt, jag har intr fibro myalgi, men har andra krämpor som inte syns, man blir så ledsen, önskar ibland att man hade en synlig sjukdom, så man slipper höra (du som ser så frisk ut)Ha det så gott hoppas att du har dagar som är lite bättrekramizar/Ulla M.

2009-10-10 @ 21:03:13
URL: http://ullasglitter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0