Vänskap



Till mina vänner.

Tack för att ni finns även när jag sjäv
inte orkar ta kontakt.
Tack för era rader som låter
mig veta att ni trots allt finns kvar.

Jag har haft en jobbig period som varat
ganska länge.
Era ord har betytt mkt.

Dessa rader är till er som trots allt
tittar in emellanåt.

*****************

När jag ensam sitter vid fönstret
och känner hur värken utan tvekan
sätter sina klor i mig..

När jag känner det som om jag
inget är värd.

Då kan jag plötsligt se en duva utanför
mitt fönster och då känner
jag att någon någonstans kanske
tänker på mig trots allt.

En liten rad att läsa här har många
gånger plockat upp mina spillror.
Fått mig att ta nya tag.

Många är dom som fnyser åt vänskap
via internet.
Men för mig som sitter där jag gör
är ni en lisa för själen.
En anledning att le och skratta.

Känner du dig ensam ibland?
Ser du då en duva utanför DITT fönster
så bär den mina tankar till dig.



NI mina vänner..
Tack för att ni finns.


Tycka till?
Postat av: Sazza

Du har stor tur som verkligen har riktiga goa vänner säkerligen både via internet och IRL, jag finns alltid här, även om jag inte alltid hör av mig så finns du i mina tankar =).



Kram "sis" hihi

2009-10-02 @ 06:45:53
Postat av: ellen

fin text!

2009-10-02 @ 11:17:06
URL: http://ellensollenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0