Arg. Förbannad. Putt. Ilsken. Besviken. mm

Tittar in en liten sväng..

På ur uselt humör och mega trött.

Redan igår ringde jag till vårdcentralen för
att jag kände att jag fått en urinvägsinf.
Nu är det så att man får ju lämna nr och så ska dom ringa upp.
Jo visst...
Men när ringer dom upp..?
Jo när själva farbror doktorn gått hem.
MORR.
Detta trots att jag ringde tidigt.

Så jag fick order att ringa igen idag.
Sagt o gjort.
Kors i taket fick jag en tid.

Hade med mig prov och blev invisad
på provtagningen för sänka och feber koll.
Vad händer SEN???
Jo jag blir förpassad ut på en pinnstol
UTANFÖR själva mottagningen.

Efter lång tid ropar en tjurig kärring på mig.
Talar om det jag redan själv sagt.
En rejäl urinvägsinfektion.
Hade ngn behagat hjälpa mig igår hade det
inte varit lika illa idag.
Och läkaren fick jag inte ens träffa.
Recept..???
Nejdå.. inte i handen inte.
Nej den skickar doktorn med mail till apotekt
när han HAR TID.
Vilket innebär att jag inte heller får medicinen
förren efter kl.17,00.

Snacka om att det går totalt utför med sjukvården.
Förlåt mitt gnällande men
jag är både trött less och besviken på
hur man blir bemött och mottagen.

Nu är det bara att fortsätta dricka vatten som
en törstande kamel för att inte lida mer
än nödvändigt idag.

Avslutar med att skicka en fin fjäril










Tycka till?
Postat av: Anna

Ja du..istället för att hjälpa folk så tar dom kål på folk..allt för att spara pengar :(

Hoppas du tillfrisknar snart! kram

2009-05-19 @ 21:14:19
URL: http://duracellmorsan.blogspot.com
Postat av: Berit Elisabet med Kasper

USCH SÅ JOBBIGT!!! Verkligt illa skött!!!

Åkerfräkenté och tranbärsjuice är fint att dricka - och åtminstone i morgon har du väl fått din antibiotika! Urklantigt handlagt!!!

2009-05-19 @ 21:15:41
URL: http://www.belof.se
Postat av: demian

Ja, fjäril är ju fin. Tack. Hoppas att du fick din antibiot och mår bättre nu. Glöma inte att ätta mycket blåbärs - cranberries. Det hjälper urinväg.



Dr. Moco :o)

2009-05-20 @ 14:32:16
Postat av: Anna

Hoppas du mår bättre nu gumman? Kramar i massor till dig från oss...ha en trevlig helg-så gott det går ;) kram

2009-05-22 @ 14:25:57
URL: http://duracellmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0