Lite bilder efter midsommar

En midsommar med tung förkylning blev det iår.

I detta nu har vädret gått från regntunga skyar till nästan
helt blå himmel. Detta på bara ca 30 min.

Som ni förstår blev det en mkt lugn midsommarafton.
Men det var faktiskt rätt skönt också.
Vi fixade den traditonella maten och tog det bara helt lugnt.
Passade på att se lite filmer i lugn o ro när vi var ensamma.
Inga barn alls hemma denna midsommar.

De traditonella 7 blommorna under kudden har jag
skippat sedan länge..
Men idag när solen kom fram så släpade jag mig ut
med hund och kamera en liten stund för lite frisk luft
och blomstrande ögon godis.


Regndropparna låg ännu tunga på bladen.


Jätte blåklinten blommar friskt och är så vacker i närbild


Pionen hade inte hunnit blomma över till midsommar som ifjol.


Ännu ett tecken på den kassa inledningen på sommaren
är att Vallmon inte ens börjat slå ut.


Rosor i blom fanns  iaf längs mitt och Ozzys promenadstråk.


Regntyngda aklejor finns det i flera färger i trädgården.

Efter denna blomrunda var det snart dags att gå in.


En sista blick upp mot den blå himlen och den sällsynta solen.


-Men kom igen nu då matte.. Skulle vi gå hem eller inte?

Jo vi gick hem

Ha en forts fin sommar allihop

Tycka till?
Postat av: Anna

Härliga bilder,mkt växter som är sena i år efter all kyla :(

Men man får njuta när det är fint väder!

Bamsekram på er..och särskilt Ozzy :)

2009-06-22 @ 13:01:49
URL: http://duracellmorsan.blogspot.com
Postat av: Berit Elisabet med Kasper

Så fina bilder!

Hoppas du mår bättre nu! Så att du kan njuta av den sommar som vi åtminstone för tillfället ju faktiskt har!

2009-06-23 @ 23:55:09
URL: http://www.belof.se
Postat av: Helena

Otroligt vackra foton

/Hella

2009-06-24 @ 06:31:36
URL: http://www.marihelena.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0