Semesterns sista bilder



Mannen börjar jobba igen i morgon och det
tycker han väl inte är så särskilt roligt.
Speciellt inte när hela semestern varit
så otroligt bra och trevlig på alla sätt.

Men det hade ju kunnat vara värre.
Nu har vi ju en Greklandsresa att se fram
emot om några veckor.
Jag har aldrig varit i Grekland så det
ser jag fram emot jätte mkt.

Solen skiner även idag från en klarblå himmel
så jag ska nog ta och bättra på solbrännan lite
under dagen. Jag har ju inte så lätt att bli brun
och bränner mig lätt.
Med tanke på Grekland försöker jag grunda
vettigt innan dess.
NEJ, jag är inte den som vill ligga och gassa
i solen hur länge som helst men en stund
går bra iaf.

Vi har varit på ett par sista utflykter här
innan jobbet drar igång.
Det blev en sväng till Trosa och en
till Taxinge.


Trosa var fint faktiskt. Tyvärr glömde jag att fota när vi var nere
vid hamnen, men det blir väl fler tillfällen.

Inne i Trosa kyrka tog jag lite bilder iaf.
Jo jag vet, jag kankse är tjatig med kyrkor men
dom är vackra och facinerande och dessutom
erbjuder dom en skön svalka i sommar värmen.
Så ni får stå ut med lite bilder ifrån kyrkan också.

Orgeln och orgel läktaren  kanske inte var den mäktigaste man sett
men fint ändå



Predikstolen var gyllene i Trosa kyrka

Nu hade vi ju med oss Dottern på 14 år på den här turen.
OJ tänker ni då... Stackars ungdom att bli insläpad i kyrkan.
Men...
Ni behöver inte tycka synd om henne.
Hon är väldigt facinerad av allt gammalt även om
hon inte är kyrklig av sig.

Hon såg ngt som vi aldrig skulle upptäckt.
Framför altar ringen låg en stor matta.
Under den är med säkerhet ngn viktig person
begravd för länge sedan.
MEN... Det  dottern fick syn på vid de ut hackade
inskriptionerna från för länge sen var detta


Det uthackade skelettet var inte stort men hon hittade det iaf.

Sen var det dags att åka ifrån Trosa

Dags för Taxinge.


För er som inte varit där kan jag tala om att det är
ett fantastiskt kakslott.
Deras utbud av kakor, tårtor och andra bakverk
är som ett smörgåsbord på någon av de
bästa finlandsfärjorna.
Otroligt i både mångfald, mängd och smak.

Nu var det så otroligt mkt folk att det inte gick att ta
några bra bilder där inne men jag rekomendrar
verkligen ett besök där.


Kanonerna studerades noga


En del mer noga än andra.


Till sist en liten promenad i den fina trädgården innan
vi for hemåt igen.

Nu stundar vardagen igen.

Ha det gott allihop, nu ger jag mig ut i solen en sväng

Tycka till?
Postat av: Mikaela

sv: jag har alltid gillat depp, sen jag såg edward scissorhands för första gången ;)

2009-08-09 @ 16:36:48
URL: http://mikaelabjarve.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh va kul! Hoppas du gillar dem! Allt bra annars? =)

2009-08-09 @ 19:15:41
URL: http://ilovenutmeg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fina bilder...! Särskilt gillar jag skelettet :O)

2009-08-09 @ 22:28:44
Postat av: matte

Jag är också lite svag för kyrkor. Fint :)

Grekland är underbart, du kommer att gilla det. God mat, trevliga människor, härligt klimat - vad mer behövs :)



2009-08-10 @ 08:58:29
URL: http://femtinio.blogg.se/
Postat av: Anna

Behöver jag säga att jag varit ett X antal ggr på Taxinge???? ;)

Vi åkte dit med turistbussarna mkt..så dom där bakverken har man satt tänderna i några ggr :)

2009-08-12 @ 11:28:01
URL: http://duracellmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0